English | فارسی
شنبه 06 خرداد 1396

همراه بانک نسخه سوم (3.0.1)

بانک کارآفرین جهت رفاه حال مشتریان ارجمند، نسخه سوم (3.0.1) سامانه همراه‌بانک کارآفرین را راه‌اندازی نموده است. با به کارگیری خدمات "همراه بانک" مشتریان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز، با استفاده از گوشی تلفن همراه خود به اطلاعات سپرده بانکی یا کارت خود دسترسی یافته و از خدماتی نظیر انتقال وجه، پرداخت قبض، خرید شارژ، امور مربوط به سپرده و کارت و... استفاده کنند.


دریافت راهنمای نصب نسخه سوم (3.0.1) نرم‌افزار همراه‌بانک برای سیستم عامل ANDROID

دریافت راهنمای نصب نسخه سوم (3.0.1) نرم‌افزار همراه‌بانک برای سیستم عامل iOS

دریافت بروشور همراه‌بانک کارآفرین


شرایط استفاده از همراه‌بانک کارآفرین

این سامانه مجموعه‌ای از خدمات بانکی را در گوشی تلفن همراه به کاربران ارائه می‌دهد. چنانچه برای بار نخست متقاضی استفاده از خدمات سامانه همراه‌بانک هستید، برای استفاده از این خدمات کافی است به یکی از شعبه‌های بانک کارآفرین مراجعه نموده و فرم درخواست فعال‌سازی خدمت همراه‌بانک کارآفرین را تکمیل کرده و پاکت حاوی نام کاربری و رمز عبور این سامانه را دریافت نمایید.
در صورتی که از نسخه دوم سامانه همراه‌بانک استفاده نموده‌اید، نیازی به مراجعه به شعبه و ارائه درخواست کتبی نیست و با دریافت فایل نسخه جدید، می‌توانید سامانه همراه‌بانک خود را به نسخه سوم (3.0.1) ارتقا دهید.

توجه: نسخه سوم (3.0.1) سامانه همراه‌بانک کارآفرین صرفاً با سیستم عامل تلفن‌های همراه و تبلت‌های هوشمند به شرح زیر سازگار است:
  • تلفن و تبلت‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل android نسخه 4 به بالا
  • تلفن و تبلت‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل iOS نسخه 7 به بالا
همچنین این سامانه صرفاً برای مشتریان حقیقی دارای حساب انفرادی ریالی قابل استفاده است و حساب‌های مشترک (با شرط برداشت هر یک به تنهایی و شرط برداشت چند امضا) و حساب‌های مشتریان حقوقی در حال حاضر امکان استفاده از این سامانه را ندارند.
نسخه دوم سامانه همراه‌بانک برای سیستم عامل ios (دستگاه‌های iphone/ipad) از روز سه‌شنبه 25 آبان به صورت کامل غیرفعال شده و مشتریانی که از قبل از نسخه دوم ios همراه‌بانک استفاده نموده یا مشتری جدید می‌باشند و برای بار نخست تمایل به استفاده از همراه‌بانک دارند، می‌توانند از تاریخ 25 آبان با مراجعه به وب‌سایت بانک و دریافت نسخه سوم (3.0.1) نرم‌افزار، نسبت به نصب و استفاده از نسخه جدید سامانه همراه‌بانک برای ios اقدام نمایند.
لازم به ذکر است که نسخه دوم سامانه برای سیستم عامل ios از این تاریخ قابل استفاده نخواهد بود.

همچنین برای مشتریان دارای دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل Android از تاریخ مذکور هر دو نسخه دوم و نسخه سوم در دسترس خواهند بود. در صورت تصمیم مدیریت بانک مبنی بر عدم استفاده نسخه دوم همراه‌بانک برای سیستم عامل Android، مراتب متعاقباً اعلام می‌گردد. ولی تا قبل از اعلام بعدی، مشتریانی که تلفن همراه مجهز به سیستم عامل Android دارند می‌توانند از یکی از نسخ دوم یا سوم استفاده نمایند.

خدمات قابل ارائه در همراه‌بانک کارآفرین

  • انتقال وجه داخلی بین سپرده‌های خود در بانک کارآفرین
  • انتقال وجه داخلی به سپرده‌های دیگران نزد بانک کارآفرین
  • انتقال وجه بین‌بانکی پایا
  • پرداخت قبض
  • خرید شارژ
  • انتقال وجه کارت به کارت داخلی
  • انتقال وجه کارت به کارت شتابی
  • مسدود نمودن کارت بانک کارآفرین
  • دریافت 20 گردش آخر حساب
  • مشاهده سوابق قبوض پرداخت شده
  • مشاهده سوابق شارژهای خریداری شده
  • مدیریت حساب‌ها و کارت‌های پراستفاده در سامانه همراه‌بانک
  • مشاهده وضعیت چک‌های واگذار شده به حساب
  • پیگیری وضعیت چک‌های شخصی مشتری در بانک کارآفرین

خدمات جدید قابل ارائه در نسخه سوم (3.0.1)

  • خدمات ساتنا
    1. انتقال وجه ساتنا: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند با وارد نمودن اطلاعات تراکنش شامل شماره شبای مقصد، مبلغ، نام و نام خانوادگی مقصد و... و در نهایت وارد نمودن رمز دوم ساتنا (این رمز از طریق پنل کاربری شعب قابل ارائه به مشتری می‌باشد) تراکنش ساتنای خود را ثبت نماید.
    2. پیگیری ساتنا: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند با وارد نمودن شماره پیگیری تراکنش (این شماره در نتیجه تراکنش انتقال وجه به مشتری ارائه شده است)، وضعیت تراکنش خود را مشاهده نماید.
    3. گزارش‌گیری ساتنا: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند 20 تراکنش آخر ساتنای خود و جزئیات هر تراکنش را (از هر درگاهی که تراکنش را انجام داده باشد) مشاهده نماید.

  • جستجوی شعب
    1. جستجوی شعب: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند بر اساس فیلدهای استان، نام شعبه و کد شعبه و یا بر اساس خدمات قابل ارائه و امکانات شعبه و یا ترکیبی از موارد ذکر شده، شعبه مدنظر خود را جستجو نماید. بر اساس نتیجه جستجو مشتری قادر خواهد بود موقعیت جغرافیایی شعبه را بر روی نقشه مشاهده نماید.
    2. نمایش نزدیک‌ترین شعب: از طریق این سرویس و بر اساس موقعیت مکانی مشتری، پنج شعبه نزدیک به مشتری قابل نمایش خواهد بود. با انتخاب هر شعبه جزئیات اطلاعات آن شعبه قابل مشاهده و شعبه بر روی نقشه قابل جانمایی خواهد بود.

  • مدیریت دسته چک
    1. مشاهده اطلاعات دسته چک: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند دسته چک‌های اختصاص یافته به خود را مشاهده و با انتخاب دسته چک، جزئیات آن دسته چک از جمله شماره دسته چک، شماره حساب مرتبط، تعداد برگ، شماره ابتدا و انتهای دسته چک، تعداد برگه‌های پاس شده، تعداد برگه‌های برگشت شده، تعداد برگه‌های مسدود شده، تعدا برگه‌های باطل شده، تعداد برگه‌های استفاده نشده و تعداد برگه‌های رفع سوء اثر شده را مشاهده نماید.
    2. مشاهده جزئیات دسته چک: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند با انتخاب دسته چک موردنظر خود جزئیات هر برگ از دسته چک شامل اطلاعات شماره برگه چک، مبلغ چک، تاریخ واگذاری چک، شعبه عامل، آخرین وضعیت چک و تاریخ آخرین وضعیت چک را مشاهده نماید.
    3. ثبت یادآوری چک: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند اطلاعات چک مورد خود شامل تاریخ صدور، تاریخ چک، شماره چک، مبلغ و ... را وارد نموده و با انتخاب ساعت و تاریخ یادآوری، در زمان مقرر یک notification اطلاع‌رسانی شامل اطلاعات وارد شده به او نمایش داده خواهد شد.

  • شارژ تلفن همراه
    1. شارژ مستقیم: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند با وارد نمودن شماره تلفن موردنظر خود در فرآیند خرید شارژ، مستقیماً شماره موردنظر را شارژ نماید.
    2. گزارش شارژ مستقیم: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند گزارش 20 شارژ مستقیم خریداری شده خود را مشاهده نماید.

  • مسدود نمودن حساب کاربری اینترنت بانک
    از طریق این سرویس مشتری می‌تواند با وارد نمودن نام کاربری اینترنت بانک، حساب کاربری اینترنت بانک خود را غیرفعال و مسدود نماید.

  • امکان انجام ترا کنش از حساب‌های مشترک حقیقی با شرط برداشت هر یک به تنهایی
    این سرویس تنها پس از غیرفعال سازی نسخه فاز 2 همراه بانک قابل بهره‌برداری می‌باشد. از طریق این سرویس حساب های مشترک مشتری در پنل کاربری قابل مشاهده و انتخاب توسط کاربر بوده و با انتخاب حساب موردنظر در سامانه و در حین انجام تراکنش از حساب مشترک با شرط برداشت هر یک به تنهایی، شرایط برداشت کنترل شده و چنانچه شرایط تعریف شده مجاز باشد، تراکنش قابل انجام خواهد بود.
    به اشتراک گذاری نتیجه تراکنش‌های انجام شده از طریق این خدمت پس از انجام تمامی تراکنش‌های مالی مشتری می تواند نتیجه تراکنش خود را از طریق پیام کوتاه و یا سایر ابزارهای اشتراک‌گذاری، به اشتراک بگذارد.

  • واریز وجوه به حساب انجمن و موسسات خیریه
    از طریق این سرویس مشتری می‌تواند به موسسات و انجمن‌های تعریف شده در سامانه، عملیات انتقال وجه را انجام دهد.

  • صندوق پیام: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند پیام‌هایی را که از سمت بانک برایش ارسال شده است، مشاهده نماید.

  • دریافت شماره شبا سپرده کارآفرین
    از طریق این سرویس مشتری می تواند با وارد نمودن شماره سپرده کارآفرین شماره شبا و نام و نام خانوادگی صاحب حساب را مشاهده نماید.

  • دریافت سپرده‌ها، کارت‌ها و حساب‌های آشنای تعریف شده در اینترنت بانک
    از طریق این سرویس مشتری می‌تواند لیست کارت‌ها، سپرده‌ها و شباهایی که در اینترنت بانک ثبت نموده است را در سامانه همراه بانک دریافت نماید.

  • امکان فعال/غیرفعال نمودن حساب‌ها در مدیریت سپرده‌ها
    از طریق این سرویس مشتری قادر خواهد بود در بخش مدیریت سپرده‌ها سپرده‌های خود را فعال/ غیرفعال نماید.

  • مدیریت شبا
    از طریق این سرویس مشتری می‌تواند شماره شباهای آشنای خود را ثبت نماید. بدین در تراکنش‌های انتقال وجه پایا و ساتنا می‌تواند شبای مقصد خود را از بین شباهای ثبت شده انتخاب نماید.



دریافت نرم‌افزار

نرم‌افزار همراه‌بانک کارآفرین در دو نسخه اندروید و iOS طراحی شده است. جهت استفاده بهینه از خدمات این سامانه، خواهشمند است نکات زیر را مطالعه فرمایید.

  • دریافت فایل نرم‌افزار همراه‌بانک برای گوشی‌های مجهز به سیستم عامل android


  • چنانچه این صفحه را از طریق مرورگر گوشی همراه خود مشاهده می‌کنید، روی لوگوی سمت راست کلیک کنید. پس از دریافت فایل می‌توانید نسبت به نصب آن اقدام نمایید. همچنین چنانچه این صفحه را با رایانه شخصی و یا لپ‌تاپ مشاهده می‌کنید، می‌توانید فایل را دانلود نموده و به گوشی خود منتقل نمایید.
    چنانچه تلفن همراه شما مجهز به نرم‌افزار بارکدخوان دو بعدی (QR) بوده و به اینترنت متصل باشد، می‌توانید بدون نیاز به اتصال کابل تلفن همراه به رایانه، تنها با اسکن بارکد مورد نظر از روی صفحه مانیتور، فایل نرم‌افزار همراه‌بانک را بر روی گوشی دانلود نمایید.
    توجه: لطفاً قبل از نصب نرم‌افزار، راهنمای نصب را دریافت و مطالعه نمایید.

                                    
    دریافت مستقیم فایل                             بارکــد فایل                            دریافت فایل راهنما


    روش ارتباطی سامانه همراه بانک نسخه اندروید از طریق بستر پیامک و اینترنت می‌باشد. به صورت پیش‌فرض ارتباط از طریق پیامک بوده و شما می‌توانید در بخش تنظیمات روش ارتباطی خود را به اینترنت تغییر دهید. پس از نصب و وارد شدن در نرم‌افزار، شماره تلفن همراه را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب نمایید. در صورتی که شماره تلفن همراه مشتری با شماره‌های مجاز تعریف شده در سامانه مرکزی مطابقت داشته باشد، فعال‌سازی انجام می‌شود.
    توجه: شماره تلفن همراه خود را بدون صفر وارد نمایید.

  • دریافت فایل نرم‌افزار همراه‌بانک برای گوشی‌های مجهز به سیستم عامل iOS


  • توجه: چنانچه این صفحه را از طریق مرورگر گوشی همراه خود مشاهده می‌کنید،جهت نصب نرم‌افزار روی لوگوی سمت راست کلیک کنید و گزینه install را انتخاب کنید.
    در صورتی که این صفحه را با رایانه شخصی و یا لپ‌تاپ مشاهده می‌کنید،چنانچه تلفن همراه شما مجهز به نرم‌افزار بارکدخوان دو بعدی (QR) بوده و به اینترنت متصل باشد، می‌توانید با اسکن بارکد مورد نظر از روی صفحه مانیتور، نسبت به نصب نرم‌افزار اقدام نمایید.
    توجه: لطفاً قبل از نصب نرم‌افزار، راهنمای نصب را دریافت و مطالعه نمایید.

                                    
    دریافت مستقیم فایل                             بارکــد فایل                            دریافت فایل راهنما


    روش ارتباطی سامانه همراه‌بانک نسخه iOS صرفاً از طریق بستر اینترنت می‌باشد. پس از نصب نرم‌افزار و وارد شدن در نرم‌افزار، شماره تلفن همراه را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب نمایید. در صورتی که شماره تلفن همراه مشتری با شماره‌های مجاز تعریف شده در سامانه مرکزی مطابقت داشته باشد، فعال‌سازی انجام می‌شود.
    توجه: شماره تلفن همراه خود را بدون صفر وارد نمایید.

توجه

در صورتی که کاربر 3 بار متوالی رمز عبور را اشتباه وارد نماید، ابتدا حساب کاربری مشتری برای 12 ساعت غیرفعال می‌گردد و پس از 12 ساعت بدون نیاز به مراجعه به شعبه به صورت خودکار از حالت غیرفعال خارج می‌گردد. در صورتی که کاربر 3 بار متوالی برای مدت 12 ساعت غیرفعال گردد، حساب کاربری وی غیرفعال گردیده و تنها با مراجعه به شعبه امکان فعال‌سازی مجدد برای وی وجود خواهد داشت.

توصیه‌های امنیتی

فایل نرم‌افزار همراه‌بانک را مستقیماً از وب‌سایت بانک دانلود نمایید و از دریافت فایل از سایر سایت‌ها، اکیداً خودداری نمایید. زیرا امکان آلوده بودن فایل‌های متفرقه به ویروس وجود دارد و امنیت اطلاعات بانکی شما به خطر خواهد افتاد. جهت اطلاع از انواع تهدیدهای امنیتی خدمات بانکی و راهکارهای مقابله با آنها، اینجا کلیک کنید.