اطلاعیه

مشتریان عزیز به اطلاع می رساند بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور و ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت شاپرک تمامی پذیرندگان شبکه پرداخت کشور باید نسبت به اخذ کد رهگیری ثبت نام مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور اقدام نمایند. بر این اساس پذیرندگان محترم دستگاه های پایانه فروش (POS) و متقاضیان محترم درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)  بانک کارآفرین، ابتدا باید نسبت به ثبت نام در سایت سازمان امور مالیاتی اقدام و پس از اخذ کد رهگیری از سامانه مورد اشاره، تقاضای خود را به همراه سایر مدارک مورد نیاز به یکی از شعب این بانک در سراسر کشور ارائه نمایند.

راهنمای ثبت نام مالیاتی

ثبت نام و اخذ کد رهگیری مالیاتی

درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتیدرگاه پرداخت اینترنتی (IPG) خدمتی است که فروشگاه های اینترنتی، موسسات و سازمان های صاحب کالا و خدمات، بواسطه آن می توانند وجوه حاصل از فروش کالا و خدمات را از خریدار (دارندگان کارت های عضو شبکه شتاب) دریافت نمایند.

درگاه پرداخت اینترنتی متصل به حساب های بانک کارآفرین این امکان را برای صاحبان سایت های اینترنتی مجاز، فراهم می سازد تا به هنگام مراجعه مشتریان به سایت اینترنتی و خرید آنها از سایت مذکور، بهای حاصل از فروش کالا و خدمات، با استفاده از درگاه پرداخت به حساب بانکی صاحب وب سایت نزد بانک کارآفرین واریز گردد.

بر اساس مقررات بانک مرکزی، جهت اعطای پذیرندگی درگاه های پرداخت الکترونیک، صاحبان وب سایت (فروشندگان کالا و خدمات در بستر اینترنت) باید نسبت به دریافت گواهی نماد الکترونیکی اقدام نمایند. گواهی نماد، نشانه‌ای نمادین است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی واقع در وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و به کسب و کارهای مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می‌گردد.

گواهی نماد الکترونیکی پس از بررسی درگاه‌ (وب‌سایت فروشنده) و احراز هویت و صلاحیت فروشنده (حقیقی یا حقوقی) صادر می‌گردد. اطلاعات کامل در ارتباط با جزییات مدارک و مستندات مورد نیاز برای کسب گواهی نماد الکترونیکی برای صاحبان سایت های اینترنتی در وب سایت نماد ذکر شده است.

مزایای درگاه پرداخت اینترنتی

  • ارایه خدمات 24 ساعته‌ی پشتیبانی فنی به پذیرنده
  • امکان ارایه سرویس Reverse به پذیرنده
  • فعال‌سازی درگاه در کوتاه ترین زمان ممکن
  • امکان ارایه سرویس استعلام لحظه‌ای تراکنش‌ها
  • امکان مشاهده وجوه تراکنش‌های موفق انجام شده به صورت ریز یا سرجمع
  • ارایه اطلاعات مربوط به تراکنش‌های صورت پذیرفته از طریق وب‌ سرویس
  • امکان ارایه گزارشات آماری روزانه و هفتگی

مدارک مورد نیاز برای دریافت درگاه پرداخت و اتصال آن به حساب بانک کارآفرین

طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، ارائه کد اقتصادی مشتریان جهت دریافت پایانه فروش و درگاه پرداخت اینترنتی الزامی است. همچنین مدارک و مستندات مورد نیاز برای اعطای درگاه پرداخت اینترنتی نیز به شرح زیر می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

  • مجوز نماد اعتماد الکترونیکی(اینماد) که در صفحه اصلی وب سایت فعال شده باشد (حداقل با یک ماه اعتبار)
  • قرارداد عضویت در شبکه پذیرندگان اینترنتی (پر شده طبق راهنما و با امضای پذیرنده)
  • فرم تعهد نامه پذیرندگان اینترنتی(امضا توسط پذیرنده)
  • مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه که برابر اصل شده باشند
  • اجاره نامه/ سند مالکیت
  • جواز کسب

توجه : اینماد و شماره حساب معرفی شده در قرارداد باید به نام یک شخص باشند و مدارک هویتی ایشان ارسال گردد 

فرآیند دریافت خدمت درگاه پرداخت اینترنتی و اتصال آن به حساب نزد بانک کارآفرین

  • مراجعه مشتری به شعبه بانک کارآفرین و افتتاح حساب نزد شعبه
  • تکمیل فرم اطلاعات پذیرندگی و فرم قرارداد و ارائه مدارک و مستندات به شعبه بر اساس مدارک مورد اشاره بالا
  • انجام امور مربوط به احراز هویت و کنترل اطلاعات تکمیل شده در محل شعبه
  • ثبت درخواست مشتری در سیستم به منظور نصب و راه اندازی درگاه پرداخت توسط شرکت کارت اعتباری ایران کیش (پیمانکار بانک)
  • ارسال تنظیمات مورد نیاز راه اندازی درگاه اینترنتی و راهنمای آن از طریق ایمیل ثبت شده در فرم های درخواست به مشتری 

پیگیری راه اندازی درگاه پرداخت و پشتیبانی آن

  • مشتریان پس از ارائه درخواست راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی به شعب بانک کارآفرین، می توانند برای پیگیری وضعیت درخواست خود نسبت به تماس با میز امداد مشتریان شرکت کارت اعتباری ایران کیش (پیمانکار بانک) به شماره (85944191-021) و همچنین مراجعه به وب سایت شرکت مذکور به آدرس www.irankish-co.ir اقدام نمایند. درگاه پرداخت اینترنتی در صورت تکمیل بودن مدارک مشتری، در اسرع وقت برای مشتری راه اندازی می گردد.
  • همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در خصوص راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی و یا در صورت بروز هرگونه مشکلات احتمالی مرتبط با درگاه پرداخت اینترنتی، مشتریان می تواند موضوع را برای پیگیری به میز امداد مشتریان بانک کارآفرین (CRM) به شماره (23350-021) منعکس نمایند.
  • پس از راه اندازی و نصب درگاه پرداخت، در صورت بروز مشکلات فنی و یا مغایرت در انجام تراکنش‌های مربوط به درگاه پرداخت اینترنتی، مشتری می تواند مراتب بروز مشکل و یا مغایرت را از طریق ثبت رخداد در سامانه میز امداد مشتریان شرکت کارت اعتباری ایران کیش، به شماره (85940-021) و یا (85949-021) پیگیری نمایند.
  • جهت رفاه حال مشتریان محترم، مشاهده ریز تراکنش های انجام شده توسط درگاه پرداخت اینترنتی از طریق لینک موجود در وب سایت شرکت کارت اعتباری ایران کیش میسر می باشد. پذیرندگان درگاه پرداخت اینترنتی با استفاده از اطلاعاتی نظیر «کد پذیرندگی» و «رمز عبور» که پس از فعال سازی درگاه پرداخت از طرف شرکت کارت اعتباری در اختیار مشتری قرار می گیرد، با مراجعه به لینک زیر می توانند نسبت به مشاهده ریز تراکنش های پایانه فروش خود اقدام نمایند:

مشاهده ریز تراکنش ها