صفحه اصلیاطلاع‌رسانیپرسش‌های متداولپرسش‌های متداول بانکداری الکترونیکی

پرسش‌های متداول

  • نمایش سقف مبالغ مجاز تراکنش‌ها: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند سقف روزانه و باقیمانده سقف روزانه خود را در خدمات سپرده، ساتنا و پایا مشاهده نماید.
  • غیرفعالسازی خدمات و تراکنش‌های مالی توسط مشتری در همراه بانک: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند سرویس‌های مالی را در نرم‌افزار همراه بانک غیرفعال نماید. فعالسازی مجدد تنها از طریق مراجعه به شعبه امکانپذیر خواهد بود.
  • به‌روزرسانی نرم‌افزار داخل همراه بانک: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند وجود و یا عدم وجود نسخه جدید سامانه را از سرور استعلام نماید و در صورت وجود نسخه جدید نسبت به دانلود آن اقدام نماید.
  • دریافت لیست حساب‌های متصل به کارت و کارت‌های متصل به حساب: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند با انتخاب شماره کارت مدنظر خود حساب‌های متصل به آن کارت را مشاهده نماید و بالعکس با انتخاب شماره سپرده مدنظر خود حساب متصل به آن را مشاهده نماید. این سرویس برای زمان‌هایی که مشتریان به شعبه مراجعه نموده و کارت برداشت خود را در دست دارند، ولی شماره حساب خود را برای عملیات واریز، برداشت و... فراموش نموده‌اند نیز مفید خواهد بود.
  • مدیریت ثبت یادآوری چک: از طریق این سرویس مشتری قادر خواهد بود چک‌های موردنظر خود را جهت یادآوری در تاریخ و زمان مشخص ثبت، ویرایش و یا حذف نماید.
  • مدیریت شماره تلفن: از طریق این سرویس مشتری می­‌تواند شماره‌های همراه آشنای خود را جهت استفاده در سرویس‌های خرید شارژ مستقیم و بسته اینترنتی ثبت و مدیریت نماید.
  • گزارش ریزتراکنش‌های پذیرنده: از طریق این سرویس مشتری ابتدا لیست حساب‌های خود را که به پذیرنده متصل هستند، دریافت نموده و با انتخاب حساب موردنظر می­‌تواند گزارش خود را در بازه زمانی حداکثر 7 روزه دریافت کند و به اشتراک بگذارد.
  • احراز هویت تراکنش مالی ساتنا با اثر انگشت: از طریق این سرویس مشتری می‌تواند در انتقال وجه ساتنا به عنوان راه دوم به جای استفاده از رمز دوم از اثر انگشت خود استفاده نماید. جهت استفاده از این سرویس مشتری باید ابتدا اثر انگشت خود را در سیستم ثبت نماید.
  • پرکاربردترین‌ها: از طریق این منو پرکاربردترین سرویس‌های مشتری در صفحه اصلی به مشتری نمایش داده می‌شود. این منو بر اساس بیشترین استفاده کاربر مرتب و نمایش داده می­‌شود.
  • خرید بسته اینترنتی با سپرده به همراه گزارش آن: از طریق این سرویس مشتری قادر خواهد بود بسته اینترنتی با طرح‌ های مختلف را خریداری نماید. در این فاز تنها امکان خرید بسته اینترنتی از اپراتور ایرانسل میسر می‌باشد.
  • تغییر رمز دوم کارت برداشت نقدی: به واسطه این سرویس امکان تغییر رمز دوم کارت‌های برداشت نقدی (رمز خرید اینترنتی) میسر است. شایان ذکر است که این امر تا قبل از این صرفاً در دستگاه‌های خودپرداز کارآفرین امکان‌پذیر بوده است که به همراه بانک فاز 4 نیز اضافه شده است.
  • مسدودی کارت برداشت نقدی کارآفرین بدون دریافت تاریخ انقضا و CVV2: در فاز 4 همراه بانک، مسدودی کارت مشتری تنها از طریق وارد نمودن رمز دوم کارت صورت می‌پذیرد و نیازی به وارد نمودن تاریخ انقضا و cvv2 نیست. در صورت مفقودی یا سرقت، مشتری با استفاده از این خدمت می­‌تواند کارت برداشت نقدی خود را بدون نیاز به تاریخ انقضا و cvv2 صرفاً با رمز دوم کارت مذکور مسدود نماید.
  • افزایش تعداد گردش سپرده به 50 تراکنش: تعداد تراکنش‌های گزارش گردش سپرده از 30 گردش به 50 گردش افزایش یافته است.
  • گزارش‌گیری انتقال وجه کارت به کارت: به واسطه این خدمت تراکنش‌های کارت به کارت شتابی و غیرشتابی قابل گزارش‌گیری است.
  • افزوده شدن نام بانک در مدیریت کارت و مدیریت شبا: به جهت بهبود تجربه کاربری مشتری در سرویس‌های مدیریت کارت و مدیریت شبا، نام بانک مذکور به هنگام تعریف شماره کارت یا شبای جدید در همراه بانک اضافه شده است.
  • منوی دسترسی سریع در صفحه نتیجه‌ تراکنش‌های مالی: در صفحه نتیجه هر تراکنش مالی منوی دسترسی سریع نمایش داده می‌شود. این منو شامل صفحه اصلی، موجودی، صفحه اول خدمت مذکور، سوابق تراکنش و مشاهده حدود تراکنش‌های مالی است.
  • خدمات بدون لاگین: مشتری برخی از خدمات تشریح شده در ذیل را می‌­تواند بدون نیاز به ورود به حساب کاربری همراه بانک خود استفاده نماید. به عبارت دیگر، مشتری با فعالسازی همراه بانک خود «نام کاربری» و «رمز عبور» دریافت می‌­نماید که کلیه خدمات همراه بانک پس از ورود به سامانه مذکور قابل استفاده توسط مشتری می‌­باشد. برخی از خدمات علاوه بر دسترسی پس از ورود به همراه بانک، به منظور تسهیل در استفاده از خدمات همراه بانک قبل از ورود نیز قابل استفاده هستند.

درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) خدمتی است که فروشگاه‌های اینترنتی، موسسات و سازمان‌های صاحب کالا و خدمات، به واسطه آن می‌توانند وجوه حاصل از فروش کالا و خدمات را از خریدار (دارندگان کارت های عضو شبکه شتاب) دریافت نمایند.
درگاه پرداخت اینترنتی متصل به حساب‌های بانک کارآفرین این امکان را برای صاحبان سایت‌های اینترنتی مجاز، فراهم می‌سازد تا به هنگام مراجعه مشتریان به سایت اینترنتی و خرید آنها از سایت مذکور، بهای حاصل از فروش کالا و خدمات، با استفاده از درگاه پرداخت به حساب بانکی صاحب وب‌سایت نزد بانک کارآفرین واریز گردد. به عبارت دیگر امکان ارائه خدماتی نظیر فروش انواع بلیط همانند بلیط هواپیما، قطار و پرداخت بهای کالا و خدمات دیگر از بستر اینترنت و از طریق این خدمت برای مشتریان محترم فراهم می‌شود.

جهت رفاه حال مشتریان محترم، مشاهده ریزتراکنش‌های انجام شده توسط درگاه پرداخت اینترنتی از طریق لینک موجود در وب‌سایت شرکت کارت اعتباری ایران کیش میسر می‌باشد. پذیرندگان درگاه پرداخت اینترنتی با استفاده از اطلاعاتی نظیر «کد پذیرندگی» و «رمز عبور» که پس از فعال‌سازی درگاه پرداخت از طرف شرکت کارت اعتباری در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، با مراجعه به لینک زیر می‌توانند نسبت به مشاهده ریز تراکنش‌های پایانه فروش خود اقدام نمایند:

مشاهده ریزتراکنش‌ها

مشتریان پس از ارائه درخواست راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی به شعب بانک کارآفرین، می‌توانند برای پیگیری وضعیت درخواست خود نسبت به تماس با میز امداد مشتریان شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش (پیمانکار بانک) اقدام نمایند. درگاه پرداخت اینترنتی در صورت تکمیل بودن مدارک مشتری، حداکثر ظرف مدت 7 روز از تاریخ ارائه درخواست به شعبه برای مشتری راه اندازی می گردد.
در صورت نیاز به پیگیری راه‌اندازی درگاه پرداخت، مشتریان می‌توانند نسبت به تماس با میز امداد شرکت کارت اعتباری ایران کیش به شماره (85944191-021) و همچنین مراجعه به وب‌سایت شرکت مذکور به آدرس www.irankish-co.ir اقدام نمایند. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در خصوص راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی و یا در صورت بروز هرگونه مشکلات احتمالی مرتبط با درگاه پرداخت اینترنتی، مشتریان می‌توانند موضوع را برای پیگیری به میز امداد مشتریان بانک کارآفرین (CRM) به شماره (23350-021) منعکس نمایند تا همکاران این واحد وضعیت درخواست و یا مشکل ایجاد شده را از واحدهای ذیربط پیگیری و به نتیجه آن را به مشتری اطلاع رسانی نمایند.
به منظور راه‌اندازی هرچه سریعتر درگاه پرداخت و جلوگیری از وقفه در فرآیند مذکور، از مشتریان محترم تقاضا می‌شود مدارک قید شده را تکمیل و به صورت کامل به شعبه بانک کارآفرین ارائه نمایند. درگاه پرداخت اینترنتی پس از کنترل مواردی از جمله اصالت گواهی نماد الکترونیکی، رعایت پارامترهای امنیتی در طراحی وب‌سایت و معتبر بودن جوازهای کسب و کار برای مشتری راه‌اندازی خواهد شد. شایان ذکر است در صورت ناقص بودن و یا عدم اعتبار مدارک و مجوزهای مشتری، راه‌اندازی درگاه پرداخت صرفاً پس از ارائه و تکمیل مدارک امکان پذیر می‌باشد.
پس از راه‌اندازی و نصب درگاه پرداخت، در صورت بروز مشکلات فنی و یا مغایرت در انجام تراکنش‌های مربوط به درگاه پرداخت اینترنتی، مشتری می‌تواند مراتب بروز مشکل و یا مغایرت را از طریق ثبت رخداد در سامانه میز امداد مشتریان شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش، به شماره (85940-021) و یا (85949-021) پیگیری نماید.

در این صورت مشتری می تواند به شعبه مراجعه نماید و یا با شماره 23350 تماس حاصل نماید.

خیر. در صورتیکه Captcha اشتباه وارد شود، مشتری امکان ورود به سیستم اینترنت بانک را نخواهد داشت و باید مجددا Captcha را وارد نماید. اما پروفایل اینترنتی مشتری غیرفعال نخواهد شد.

درگاه پرداخت اینترنتی (Internet Payment Gateway) فضای مجازی است که پس از دریافت شماره کارت، رمز دوم کارت، کد CVV2  و تاریخ انقضای کارت و تایید آن، مجوز لازم را برای خرید کالا یا خدمات در اختیار دارنده کارت قرار می‌دهد.
فروشگاه‌های اینترنتی، موسسات و سازمان‌های صاحب کالا و خدمات، به واسطه درگاه پرداخت اینترنتی می‌توانند وجوه حاصل از فروش کالا و خدمات را از خریدار (دارندگان کارت‌های عضو شبکه شتاب) دریافت نمایند.
درگاه پرداخت اینترنتی متصل به حساب‌های بانک کارآفرین این امکان را برای صاحبان سایت‌های اینترنتی مجاز، فراهم می‌سازد تا به هنگام مراجعه مشتریان به سایت اینترنتی و خرید آنها از سایت مذکور، بهای حاصل از فروش کالا و خدمات، با استفاده از درگاه پرداخت به حساب بانکی صاحب وب‌سایت نزد بانک کارآفرین واریز گردد. به عبارت دیگر امکان ارائه خدماتی نظیر فروش انواع بلیط همانند بلیط هواپیما، قطار و پرداخت بهای کالا و خدمات دیگر از بستر اینترنت و از طریق این خدمت برای مشتریان محترم فراهم می‌شود.

در صورتی که مشتری، 4 بار رمز عبور خود را اشتباه وارد نماید، پروفایل اینترنتی او غیرفعال خواهد شد.

ابتدا تلفن را در حالت تن قرار داده و با شماره تلفن 23640-021 تماس حاصل نمایید. این سیستم شامل دو بخش تلفن‌بانک و پرداخت قبوض می باشد که پس از تماس با سیستم، پیغام زیر شنیده خواهد شد: جهت ورود به سیستم تلفن‌بانک، کلید (1) و جهت ورود به سیستم پرداخت قبوض، کلید (2) را فشار دهید. با انتخاب کلید مورد نظر، از خدمات سیستم استفاده نمایید و با انتخاب کلید صفر، ارتباط شما با سیستم قطع می‌گردد.

مشتریان گرامی می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب کارآفرین، با در دست داشتن اصل کارت ملی و تکمیل فرم مربوطه از خدمات این سرویس بهره‌مند شوند.